Kauba tagastamine

Euroopa Liidus on kliendil õigus kaup e-müüjale tagastada 14 päeva jooksul ning tasutud ostusumma täies mahus tagasi saada. Millised on kliendi õigused kauba tagastamisel ning milliseid kaupu ei saa tagastada

Kliendi kui tarbija õigused on paika pandud eelkõige Euroopa Liidu direktiivis, mis reguleerib tarbekaupade müügi ja garantiiga seotud õigusi. Oluline on eristada kahte olulist nüanssi – 14päevane lepingust taganemise õigus ning kaheaastane pretensioonide esitamise õigus.

14päevane tagastamisõigus tähendab, et võite selle aja jooksul kauba müüjale tagastada ning kogu tasutud summa tagasi saada, seejuures ei ole vaja müüjale lepingust taganemist põhjendada. Kaheaastane pretensioonide esitamise õigus aga tähendab seda, et kui soetatud kaup ei vasta lepingule, on tarbijal õigus lasta kauba lepingule vastavus tasuta taastada kas parandamise või ümbervahetamise teel, samuti võib alandada kauba hinda või tühistada leping ning saada kauba eest tasutud raha tagasi.

Oluline on siinkohal meeles pidada, et kuigi osad müüjad aktsepteerivad ka konto väljavõtet, on neil õigus nõuda ka ostu­tšekki. Hinnalisemate kaupade ostutšekid tasub kindlasti alles hoida, kuna kauba tagastamisel või pretensioonide esitamisel võib müüja seda nõuda.

Kui ostetud toode mingil põhjusel ei sobi, on kliendil õigus toode tagastada 14 päeva jooksul arvates päevast, mil ta kauba kätte sai. Müüja on kohustatud tagastama ostusumma 14 päeva jooksul alates taganemisavalduse esitamisest.

Toote tagastamiseks tuleb esitada müüjale ettenähtud vormis kirjalik lepingust taganemise avaldus. Ostetud kaupa on õigus tagastada ja saada kogu raha tagasi ka internetist või muid kaugmüügi (nt telefoni-, posti- või rändmüügi) võimalusi kasutades ostetud kauba puhul. Kui kauba tagastamise lõppkuupäev juhtub olema puhkepäev, pikeneb tähtaeg järgmise tööpäevani. Toote võib ka ümber vahetada või asendada.

Müüja võib keelduda kauba tagasi võtmisest, kui tooted pole terved, puudub originaalpakend, on ilma hinnasildita, puudub ostutšekk kauba ostu kohta.

Oluline on teada, et tagastamisel peab toode olema kandmata, siltidega ning originaalpakendis. Antud piirangud ei kehti puudustega toodete kohta.

Kauba tagastamiseks ja/või pretensioonide esitamiseks palun saata email aadressile epood(at)wfish.ee Meilis palun ära märkida Teie kontaktandmed (ees ja perenimi, tel number) Ostu sooritamise kuupäev ja/või tellimuse number. Pretensiooni puhul tuleb kindlasti juurde lisada kirjeldus toote puuduste, purunemise või muude vigade kohta. 

AVALDUS KAUBA TAGASTAMISEKS (14 päeva)

PRETENSIOONI ESITAMISE AVALDUS